Command & Conquer 4
Završení ságy o tibériu přináší až příliš změn.
Kane je zpět a spolu s ním i věčný konflikt GDI a NODu. U ani nevím, kolikrát jsem tuhle větu slyel a o dost více mě mrzí, e je to podle veho setkání poslední. Čtvrtý díl by měl toti uzavřít ságu o tiberiu, která má svůj počátek u v roce 1995. Není to vak konec pro sérii Command & Conquer (dále jen C&C), a to i přesto, e byla větina týmu z EA Los Angeles přesunuta jinam či proputěna. Mluví se o nabrání nových sil a přesunutí vývoje do méně drahých lokací. Zpět vak k příběhové linii, která se na konci třetího dílu zastavila u smíru GDI a NODu. Zamoření planety tiberiem je toti natolik velké, e vzájemné nesváry musejí jít zkrátka stranou. Nehledě na zaehnanou invazi mimozemských Scrinů a rostoucí vliv jednotlivých frakcí v bratrstvu NOD.
Samotný příběh začíná patnáct let po událostech Tiberium Wars, přesněji deset let po datadisku Kanes Wrath, kdy tento holohlavý padouch opět získal kontrolu nad zařízením Tacitus, co je jakási univerzální knihovnice znalostí. Právě s touto hračičkou napochodoval Kane do centrály GDI a nabídnul plán na regulaci růstu jedovatého minerálu pomocí Tiberium Control Network (dále jen TCN). Kadému je jasné, e Kane nemá úplně čisté svědomí a jeho pravé úmysly jsou někde jinde. Nemá cenu rozebírat příběh dál a jenom dodám, e opět nepostrádá několik zvratů, nějakou tu vzpouru a samozřejmě je opět vyprávěn formou hraných HD filmů, o kterých bude jetě řeč.

Vy se víváte do role velitele jednotek GDI a zhruba po třetí misi máte na výběr, jestli se přidáte k bratrstvu NOD, nebo raději zůstanete u hodných GDI. Tato volba vak nemá ádný dopad na pozdějí postup, protoe lze pomocí hlavního menu hrát mise za obě strany třeba na přeskáčku. Obě příběhové linie se vzájemně prolínají a dokonce i konec obou kampaní je a na drobné maličkosti stejný a dostatečně uzavřený. Děj by moná mohl pokračovat mením datadiskem, ale osobně tento vývoj vzhledem k současné situaci v EALA nepovauji za reálný a pár otazníků tak zůstane nezodpovězených.
Nic ze svého lesku samozřejmě neztratily ani samotné mise, které jsou jetě dynamičtějí ne ty v Tiberium Wars. Můe za to samozřejmě od základu překopaný herní systém, z něho se vytratila stavba bází a těba surovin. Středobodem veho se staly obří pohyblivé kolosy s označením Crawler. Ty v sobě integrují výrobnu vech jednotek a zároveň i technologické centrum. V kadé misi si můete objednat jednoho ze tří druhů Crawlerů, v něm se posléze vyrábí ofenzivní, defenzivní nebo podpůrné jednotky podle vybraného zaměření. V případě zničení Crawlera lze samozřejmě povolat na označená místa jiný typ a začít hru s odlinou taktikou.

Osobně jsem byl touto změnou překvapený u na loňském GamesComu, v průběhu betatestu jsem pochopil, e rozhodně měla smysl a plná verze hry mě utvrdila, e jde o krok správným směrem. Mise dostaly úplně jiný nádech a místo občas zdlouhavého budování základny jsem byl po rozloení Crawleru za necelé dvě minutky připraven do boje v plné parádě. Obří kolos vdy táhnul do akce společně s ostatními jednotkami a stal se jakýmsi ivým títem a zároveň vítanou podporou, protoe v rozloeném stavu byl schopný léčit okolní jednotky. Nehledě samozřejmě na monost neustále produkovat bojovou techniku i v pohyblivém provedení.
Kadá z misí se větinou točila okolo toho, dostat se z místa A do místa B a po cestě zatočit s nepřátelskými jednotkami či splnit nějaký ten vedlejí úkol. Navíc jsem se musel smířit s tím, e ádná lokace nela vyčistit od nepřítele úplně definitivně, protoe i on měl schopnost objednat si za zničený Crawler plnohodnotnou náhradu a opět rozjet vojenskou mainérii. Častokrát mi byl velkým protivníkem časový limit a musel jsem nejedenkrát myslet i na bezbranné transportéry. Ty bylo potřeba eskortovat do bezpečných oblastí.
Vechno se navíc díky absenci základny děje pekelně rychle a přitom musíte myslet na takové zdánlivé maličkosti, jako je sbírání malých boxů pomocí jednotek, které jsou za to povýeny nebo jim přibudou třeba kanóny navíc. Kadá ztráta pak mrzí dvojnásobně a není od věci mít vyrobených několik inenýrů. Pomocí nich lze navíc obsazovat oputěnou armádní techniku.

Velkou výhodou je rovně zabírání po mapě rozesetých dalekonosných kanónů, protiletadlových stanoviť nebo budov pro rozíření vaí přistávací oblasti. Navíc pro odemknutí dalích technologických úrovní a tím pádem lepích jednotek a technologií, je nutné sbírat krystaly tiberia. Některé se musí přenést do přistávací zóny Crawlerů a jiné se rovnou započítají do vaich zásob. Zkrátka mapy nejsou pouze prázdným prostorem a autoři si opravdu dali práci s jejich vyperkováním, přesně jak je v sérii C&C zvykem.
Z těch nejzajímavějí misí si vzpomínám předevím na ty za bratrstvo NOD. V jedné z nich bylo za úkol poslat k zemi obří velitelskou loď GDI. Ta prolétala oblastí, kterou jsem měl monost předtím deset minut zabezpečovat, aby přepadení proběhlo co moná nejlépe. Bohuel mi v patách byly neustále tři Crawlery GDI a zbavit se jich na delí časový úsek nebylo vůbec snadné. V jiné misi jsem musel zničit Crawler, který se náhodně objevoval na pěti náhodných místech na mapě, zůstal tam vdy pouze malý okamik a posléze se opět zahrabal do země.
Reklama
- komentáře (16)
Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!