Mortal Kombat
Opět zvedne mandle nejednomu mravokárci.
"Fuj, to je odporný!". Přesně tuhle hláku vyřkla má drahá polovička, kdy vela do obýváku a uviděla mě hrát poslední Mortal Kombat. A to je dobře! Proč? Protoe Mortal Kombat u je zase tím, čím býval dříve. Nechutně brutální mlátičkou, jen zvedne mandle nejednomu mravokárci a těm z Fox News je vytrhne z těla i s půlkou torza. Devátý Mortal Kombat se toti vrací ke kořenům nejen tím, e okuje laickou veřejnost nechutně vyobrazeným násilím, ale i přístupností pro iroké herní publikum. Ale pozor, neobrací se zády ani ke zkuenějím hráčům.
Motorem je poměrně jednodue ovladatelný bojový systém, který se odehrává čistě ve dvou rozměrech. Základní chvaty jsou, po vzoru prvních dílů, podobné pro vechny postavy a lií se jen speciální údery. Ty nejsou, oproti sérii Street Fighter, tak těké na aktivování a nevyadují přehnaně sloité kombinace různých tlačítek. Ovládání se omezuje na čtyři údery, jeden blok a pohyb do vech směrů. Díky tomu je velmi jednoduché rychle zvládnout větinu pohybů dané postavy. Komba se větinou aktivují maximálně čtyřmi stisky úderů, případně nějakým tím pohybem do strany.
Natěstí tím netrpí hratelnost. Za pár minut skvěle ovládáte svého bojovníka a pak u je na vaich reflexech a rychlých prstech, jak si poradíte se soupeřem. Myslím, e rychlost bitek je jetě o něco bláznivějí, ne u posledního Street Fightera. Ale hlavně cítím, e i při té rychlosti mám svého bojovníka stále stoprocentně pod kontrolou.
Dalí taktickou variantu přináí do hry ukazatel energie. Má tři části, které se postupně naplňují. Buď úspěně provedenými komby nebo tím, e dostáváte přes drku. První část přijde vhod, kdy chcete svoje mení kombo soupeři řádně opepřit. Dva dílky spotřebujete v momentě, kdy přeruíte silné kombo soupeři. A plný ukazatel vám dovolí pouít takzvané rentgenové pohyby (x-ray moves).
Kdy je soupeř nevyblokuje, kamera se rychle přiblíí k útočníkovi a jeho oběti, aby zachytila sérii brutálních úderů. Obraz odhalí skelet obou protagonistů v místech, kde se jejich těla setkávají a ukáe masivní zranění kostí. Jako příklad vezmu policajta jménem Stryker. Ten nejprve svou oběť osvítí policejní baterkou. Následně s ní rozdrtí neťastníkovi lebku, pak vytáhne obuek a zdemoluje mu krk a sanici, aby ho nakonec dorazil elektrickým okem. Ve samozřejmě podpořené zvuky křupání kostí, které zní jako z filmů Stevena Seagala.
Je velmi jednoduché takový úder vyvolat pomocí dvou zadních tlačítek. Otázkou je, jestli se na něj vyplatí etřit a není lepí pouít několik meních chvatů. Je toti stejně primitivní se takovému úderu vyhnout. Kdy se to soupeři povede, celá vae snaha, trvající třeba tři čtvrtiny kola, pak vyjde vniveč. Rentgenové údery jsou pro mě tím, co přibliuje devátý díl k těm prvním. Cákance krve a utrené končetiny je polívčička pro děti z mateřské kolky, ale drcení kostí a meč proraený oční bulvou, to u je aspoň pro prvňáky. Ironii stranou, Mortal Kombat prostě opět posunuje laťku brutality a povedlo se mu, alespoň v mém případě, v tomto směru velmi dobře navázat na první díl. A proto je určen pouze pro dospělé publikum.
Velmi mě potěil příběhový mód Mortal Kombat. Bojovky byly vdy zaměřeny na souboje dvou hráčů, ale autoři dokázali tentokrát vytvořit i velmi slunou kariéru, či chcete-li kampaň pro sólisty. Během nějakých osmi hodin se průběně dostanete k ovládání estnácti různých bojovníků v jejich snaze o záchranu lidstva před mocí posedlým Shao Khanem. Příběh přímo navazuje na Mortal Kombat: Armageddon. K intelektuálnímu komornímu dramatu má sice stejně daleko jako Goro k pořízení Nintendogs + Cats, ale na bojovku jde o úctyhodný výkon.
Dojde na spoustu dějových zvratů, nechybí srdceryvné scény a mnohá překvapení. Tady by se mohl Street Fighter, se svými dvěma animacemi na začátku a konci arcade módu, učit. Na rozdíl od zmíněného MK Armageddonu je kariéra pouze sérií dvoukolových arvátek, kadá proloená příběhovou animací. Souboje dva na dva občas proříznou specialitky, jako kdy musíte udolat dva střídající se soupeře nebo tři různé bojovníky v řadě bez doplnění zdraví.
Reklama
- komentáře (13)
Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!