E3 DOJMY z vyzkoušení Nvidia Shield

"Přes den na handheldu hraji Skyrim a večer na něm čtu".

  • Chystaný handheld Nvidia Shield byl na letošní E3 hodně vidět. Na stánku své mateřské firmy zabíral nejvíce místa a zdá se, že na ní zelení hodně sází.

  • K Shieldu jsem se vracel průběžně po celou výstavu. Kdykoliv jsem šel kolem a měl chvilku času, zahrál jsem si nebo se alespoň podíval na nějaké demo. Poslední den jsem zašel za Igorem Staňkem, nechal si předvést pár drobností a vyslechl praktické zkušenosti člověka, který Shield používá už řadu měsíců každý den.

  • První, co mě překvapilo, byla váha zařízení. Odhadl bych ji asi jako Nintendo 3DS XL a Playstation Vita dohromady. Shield je těžký a navíc nevyvážený. Znamená to, že mi v rukou neustále padal na záda. Je sice hezké, že díky tomu pevně drží na desce stolu, ale hlavní využití má přeci jako přenosná konzole!

  • Na druhou stranu skvěle padne do ruky. Inženýři Nvidie se očividně inspirovali u Xbox 360 ovladače. Což je vlastně dobře. Skvělé jsou plnohodnotné analogové joysticky, žádné miniaturní náhrady jako u Vita. Akurátní jsou tlačítka, jak na vrchní straně, tak vzadu za displejem. Jestli vyzdvihnout jedinou pozitivní vlastnost Shield, pak je to skvěle vyřešený ovladač.

1
  • Zmíněné LCD mi subjektivně přišlo o něco horší než u Vita, ale rozdíl byl jen malý. Přesto viditelný, hlavně při pohledu ze strany, z většího než optimálního úhlu.

  • Asi je to záměr, ale zřejmě by mi při dlouhodobém používání zařízení vadilo, že displej nezná jinou polohu než otevřený nad ovladačem. Pro hraní je to skvělé, ale ocenil bych, kdyby umožňoval nějakým kloubem zasazení nad ovládací tlačítka. Stále jde totiž nejen o přenosnou konzoli, ale i malý výkonný tablet. Jenže dotykové ovládání není na naklopeném displeji příliš pohodlné.

  • Igor mi ukázal pár nativních her. Skvěle vypadající střílečka od českých Madfinger Shadowgun 2 mě neoslovila, stejně jako její starší bratříček. Zábavnější byla původně Wii FPS Conduit, která sice nezáří graficky, ale zase na ní nebylo znát, že její autoři berou kromě Shieldu v potaz i dotykové ovládání pomocí tabletů a mobilních telefonů.

  • Asi nejvíce jsem si užil Virtua Tennis Challange, který vypadal a hrál se stejně, jako jeho plnokrevný bratříček na konzolích. Zažral jsem se do tenisu tak zuřivě, že jsem chvíli vůbec Igora neposlouchal a on mi musel Shield vzít z ruky, aby mi mohl ukázat další věci.

  • Kromě hromady androidích titulů lze na konzoli pomocí privátní cloud aplikace streamovat spoustu PC her. Na stánku jich bylo přehršel: od Boarderlands 2 po nezávislé indie hříčky. Igor mi dal příklad, jak streamování využívá doma: „Přes den hraji na velkém PC Skyrim, kde si nalezené knížky ukládám do knihovny a večer si je v posteli na Shieldu čtu."

  • Igor, jako správný PR, pochopitelně Shield vychvaloval. Například mi řekl, že se během letu z Evropy díval na Shieldu na Hru o trůny a když dosedl v Los Angeles, stále byla baterka v zařízení na nějakých šedesáti procentech. Pochopitelně v potemnělém letadle neměl jas displeje na sto procentech a datovou komunikaci měl vypnutou.

  • Na přenosnou androidí konzoli mám rozporuplný názor. Na jedné straně jde o skvěle padnoucí ovladač k tisícovkám levných androidích her, malý tablet, výkonné zařízení, které přibližuje mobilní hraní o pořádný kus blíže ke konzolím současné generace. Igor mi jeho výkon popsal následovně: „Shield je asi stejně nabušený jako Playstation 3. Procesor má sice pomalejší, ale grafická část je o něco rychlejší".

  • Tak úplně pravda to asi nebude, ale každopádně jde zatím o nejvýkonnější přenosnou konzoli v historii. Tedy jestli za hardware stejné kategorie nepočítáme šílenosti typu Razer Edge, což je ovšem plnohodnotné PC v těle tabletu s dvěma WiiMote na stranách.

  • Na druhé straně k maximálnímu využití Shieldu potřebujete plnohodnotné PC, ze kterého budete streamovat obsah do konzole. Už teď je cena Nvidia Shield 250 dolarů (původně byla o 50 USD vyšší) a k tomu si připočtěte PC minimálně dvojnásobně drahé. Navíc bude asi potřeba trochu rychlejší wifi a doufejte, že nebydlíte v domě s tlustými, v nejhorším železobetonovými, zdmi.

  • V  neposlední řadě musíte uvažovat o spotřebované elektřině v  běžícím PC. Což o to, hračka je to pěkná, ale myslím, že si spousta lidí rozmyslí, jestli nekoupit tablet a k němu externí ovladač, než další drahý kus hardware. Sám jsem zvědav na praktické dlouhodobé zkušenosti, pokud budeme handheld recenzovat, ale podle posledních informací nejspíš letošní rok v ČR nestihne.

Reklama

Přeskočit na komentáře (10)

O autorovi

Pavel Oreški

Pavel Oreški

Redaktor

Čas s hrami už počítám na dekády, neodmítám žádný žánr, zajímá mě hratelnost a originalita.

Související obsah

Také na webu...

Třetí uniklý screenshot ze Starfield

Má jít o laboratoř, pochází od stejného člověka z Discordu co minule.

Jak se zatím prodejně daří Mafia 1 remake a Mafia Trilogy?

Data z Británie a Steamu + startovní trailer s českým dabingem.

Výsledky ankety Česká hra roku 2019 a záznam z předávání cen

Kvůli koronaviru opožděné vyhlášení za loňský rok.

Yakuza: Like a Dragon má přesný termín

PS5 verze ale až se zpožděním.

- komentáře (10)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna