Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Might & Magic: Heroes VI

Pět sourozenců v boji o trůn.

Přestože další díl série Heroes dostal nový název a nového tvůrce, musím už dopředu uklidnit, že k žádným výrazným změnám nedošlo. Spíše přibyla spousta nápadů, které ještě okoření hratelnost a přinesou svěží vánek do celé série. Vychází se z pátého (respektive třetího dílu) a drobná odbočka v podobě čtvrtého dílu se již nebude opakovat. Pokud jde o nový název, tak zkratka HOMM (Heroes of Migth &Magic) už dále neplatí a značka Might & Magic bude používána podobně jako Tom Clancy pro mnoho různých titulů.

Razantní změna nastala i ve vývojářském týmu a práce se chopilo studio Black Hole, které možná znáte jako autory Armies of Exigo, nebo Warhammer: Mark of Chaos. Už při zahájení prezentace jeden z tvůrců poznamenal: „Na klenot jako Heroes bychom si nedovolili sáhnout a nějak razantně ho předělat. Naopak jsme rádi, že můžeme pokračovat v našem oblíbeném titulu, který jsme dlouhá léta sledovali a hráli. Práce jsou však ještě na samém počátku a proto jsme prozatím pro účely prezentací použili hudbu, část animací a vzhled interfacu z HOMM 5. “ Tato informace mě docela uklidnila, protože jsem si po shlédnutí prvních záběrů přímo ze hry myslel, že jsem cestoval o několik let zpět ještě do Lipska na tehdejší Games Convention.

Samotný příběh Heroes VI se bude odehrávat 400 let před pětkou a točit se má okolo ohromného království, na které si dělá nárok pět sourozenců, což samozřejmě nemůže dopadnout dobře. Každý z nich se přidal na trochu jinou stranu dobra či zla a některý zaprodal duši ďáblu či se stal nekromantem. Pět sourozenců tím pádem znamená pět různých měst, z nichž tři budou variací na známá města jako je Heaven, Necropolis a Inferno. Zbylá dvě města budou oznámena v dohledné době a je asi každému jasné, že se nejspíše zase dočkáme lesního města či bahenní zátoky. Jednotlivé kampaně na sebe nebudou přímo navazovat jako v předchozích dílech a bude jedno, kterého ze sourozenců si vyberete jako prvního. Příběh však budete sbírat po kousíčkách a teprve po dokončení celé hry získáte kompletní obraz.

K vidění byl i kompletní trailer, který zhruba před týdnem nabídnul pouze krátký úryvek s andělem s hořícími křídli. Této události předcházela krátká scéna v krajině po bitvě, kdy padlý král svoji moc, schopnosti a možná i vlastní duši vložil do jednoho z mečů. Andělovi se však nepodařilo tento meč uchránit a někomu se ho podařilo vzápětí sebrat. O moc jasnější představu o celém příběhu jsem sice nezískal a trailer by bylo vhodné pro upřesnění podložit dalšími informacemi.

Velkou novinkou bude rozdělení celé mapy do jednotlivých teritorií, kdy každé spadá pod určité město včetně okolních staveb produkujících suroviny. Nepůjde tedy tak snadno zabírat soupeřovi zdroje příjmů a zbaběle posléze utíkat, ale nejprve se mu musíte postavit tváří v tvář a dostat se přes hradby. Osobně tento systém vítám a zabraňuje zdlouhavému přesunu hlavního hrdiny kvůli menším potyčkám se slabými sprintery, kteří se specializovali na přerušování dodávek surovin a zaplatili za to dříve nebo později životem.

Se surovinami souvisí další změna, kterou bude vypuštění drahých kamenů, rtuti a síry, a spojení těchto surovin pouze do krystalů. Efekt to bude mít takový, že se zjednoduší celá hra a odpadne nakupování chybějících surovin velmi draze na tržnicích v hradech. Tyto suroviny prakticky vždy sloužily (mimo jiné) pro nákup dražších jednotek, kdy každá z bojujících frakcí byla závislá na jedné z nich.

Prezentace pokračovala předvedením soubojového systému, který opět nabízí přehled o tom, jaká jednotka bude klidně za několik tahů na řadě. „Pro každou frakci jsme přidali schopnost, jež může při použití ve vhodný čas změnit celý průběh souboje. Její síla navíc roste s odehranými koly a dělí se podle toho do čtyř levelů“, uvedl předvádějící a následně vše předvedl. Při hře za nekromanta vysál život ze zbývajících protivníkových jednotek a na ty co náhodou zbyly, použil již zemřelé, ale nyní opět vesele běhající příšerky. Celý systém však musí projít určitým vyladěním, protože samotné schopnosti mi přišly příliš silné a hodně by ovlivňovaly zavedené principy.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article
Related topics
About the Author

Michal Havryluk

Contributor

Comments