Might & Magic: Heroes VI
Pět sourozenců v boji o trůn.
Přestože další díl série Heroes dostal nový název a nového tvůrce, musím už dopředu uklidnit, že k žádným výrazným změnám nedošlo. Spíše přibyla spousta nápadů, které ještě okoření hratelnost a přinesou svěží vánek do celé série. Vychází se z pátého (respektive třetího dílu) a drobná odbočka v podobě čtvrtého dílu se již nebude opakovat. Pokud jde o nový název, tak zkratka HOMM (Heroes of Migth &Magic) už dále neplatí a značka Might & Magic bude používána podobně jako Tom Clancy pro mnoho různých titulů.
Razantní změna nastala i ve vývojářském týmu a práce se chopilo studio Black Hole, které možná znáte jako autory Armies of Exigo, nebo Warhammer: Mark of Chaos. Už při zahájení prezentace jeden z tvůrců poznamenal: „Na klenot jako Heroes bychom si nedovolili sáhnout a nějak razantně ho předělat. Naopak jsme rádi, že můžeme pokračovat v našem oblíbeném titulu, který jsme dlouhá léta sledovali a hráli. Práce jsou však ještě na samém počátku a proto jsme prozatím pro účely prezentací použili hudbu, část animací a vzhled interfacu z HOMM 5. “ Tato informace mě docela uklidnila, protože jsem si po shlédnutí prvních záběrů přímo ze hry myslel, že jsem cestoval o několik let zpět ještě do Lipska na tehdejší Games Convention.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/pict0163.jpg.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Samotný příběh Heroes VI se bude odehrávat 400 let před pětkou a točit se má okolo ohromného království, na které si dělá nárok pět sourozenců, což samozřejmě nemůže dopadnout dobře. Každý z nich se přidal na trochu jinou stranu dobra či zla a některý zaprodal duši ďáblu či se stal nekromantem. Pět sourozenců tím pádem znamená pět různých měst, z nichž tři budou variací na známá města jako je Heaven, Necropolis a Inferno. Zbylá dvě města budou oznámena v dohledné době a je asi každému jasné, že se nejspíše zase dočkáme lesního města či bahenní zátoky. Jednotlivé kampaně na sebe nebudou přímo navazovat jako v předchozích dílech a bude jedno, kterého ze sourozenců si vyberete jako prvního. Příběh však budete sbírat po kousíčkách a teprve po dokončení celé hry získáte kompletní obraz.
K vidění byl i kompletní trailer, který zhruba před týdnem nabídnul pouze krátký úryvek s andělem s hořícími křídli. Této události předcházela krátká scéna v krajině po bitvě, kdy padlý král svoji moc, schopnosti a možná i vlastní duši vložil do jednoho z mečů. Andělovi se však nepodařilo tento meč uchránit a někomu se ho podařilo vzápětí sebrat. O moc jasnější představu o celém příběhu jsem sice nezískal a trailer by bylo vhodné pro upřesnění podložit dalšími informacemi.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/screen01.jpg_4imMKSg.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Velkou novinkou bude rozdělení celé mapy do jednotlivých teritorií, kdy každé spadá pod určité město včetně okolních staveb produkujících suroviny. Nepůjde tedy tak snadno zabírat soupeřovi zdroje příjmů a zbaběle posléze utíkat, ale nejprve se mu musíte postavit tváří v tvář a dostat se přes hradby. Osobně tento systém vítám a zabraňuje zdlouhavému přesunu hlavního hrdiny kvůli menším potyčkám se slabými sprintery, kteří se specializovali na přerušování dodávek surovin a zaplatili za to dříve nebo později životem.
Se surovinami souvisí další změna, kterou bude vypuštění drahých kamenů, rtuti a síry, a spojení těchto surovin pouze do krystalů. Efekt to bude mít takový, že se zjednoduší celá hra a odpadne nakupování chybějících surovin velmi draze na tržnicích v hradech. Tyto suroviny prakticky vždy sloužily (mimo jiné) pro nákup dražších jednotek, kdy každá z bojujících frakcí byla závislá na jedné z nich.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/screen02.jpg_FuQM3kQ.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Prezentace pokračovala předvedením soubojového systému, který opět nabízí přehled o tom, jaká jednotka bude klidně za několik tahů na řadě. „Pro každou frakci jsme přidali schopnost, jež může při použití ve vhodný čas změnit celý průběh souboje. Její síla navíc roste s odehranými koly a dělí se podle toho do čtyř levelů“, uvedl předvádějící a následně vše předvedl. Při hře za nekromanta vysál život ze zbývajících protivníkových jednotek a na ty co náhodou zbyly, použil již zemřelé, ale nyní opět vesele běhající příšerky. Celý systém však musí projít určitým vyladěním, protože samotné schopnosti mi přišly příliš silné a hodně by ovlivňovaly zavedené principy.