Recenze Resistance Burning Skies a Mortal Kombat

Solidní střílečka do kapsy a bojovka v nejlepší formě.

Resistance: Burning Skies

Resistance je celkově kontroverzní série. Onen slibovaný Halo killer se navzdory mnoha společným prvkům nikdy tak úplně nekonal, ale první díl přinesl díky rafinované variaci na druhou světovou válku zajímavou atmosféru, pamětihodný design některých monster i jejich gigantických staveb a hlavně mimořádně nápaditý arzenál opravdu báječných zbraní. Dvojka byla z velké části podezřelý krok vedle a trojka se zase překvapivě povedla. Podobné pocity stoupání i klesání kvality budete mít také při hraní tohoto kousku. Ať už se to týká místy hodně působivé a jinde zase nechutně krabicoidní grafiky nebo místy až Half-Life-ovsky kvalitního level designu, který chvilku nato vystřídá tupá řežba s přehnaně se spawnujícími protivníky.

Celou hrou ale prostupuje ona fascinující kombinace "polodokumentárního historického" stylu z poloviny dvacátého století s futuristickou vizí masivní mimozemské invaze, to vše za doprovodu tklivých smyčců jako z filmu Zachraňte vojína Ryana. Stejně tak mě celou hru hodně bavily zbraně, namíchané ze stálic série i dosud neviděných kousků, včetně možnosti vylepšovat až šest unikátních vlastností u každé z nich. Jelikož váš hrdina je povoláním hasič, máte také k dispozici poměrně účinný útok na blízko (požárnickou sekerou). Nečekejte ale od hry žádné sofistikovanější úkoly nebo náplň: tohle je právě tak čistokrevná střílečka, jako Call of Duty nebo Halo.

Samozřejmě i tady vás budou tvůrci nutit do nějaké míry využívat unikátní vlastnosti Vity. Drtivá většina těchto aktivit se soustředí na dotekovou obrazovku. Zatímco ukazování prstem na protivníky, které chcete uzamknout do "bullseye" navádění, bylo docela zábavné, jiné formy využití jsou poněkud křečovité - v čele s nutností naklikat si vylepšení zbraně pomocí zbytečně složitého otáčení trojrozměrným menu.

Resistance: Burning Skies pro VITA vyšlo začátkem léta 2012 i jako krabicovka a stále stojí 1049 Kč.

Nejlepšími vlastnostmi s ohledem na platformu tak zůstávají komfortní ovládání dvěma analogovými páčkami a audiovizuální kvality, většinu času srovnatelné s konzolovou trilogií. Hra jednoznačně stojí a padá s vaší láskou k tématu, značce, žánru a zhruba desetihodinové příběhové kampani pro jednoho hráče. Multiplayer zde sice je, ale působí jaksi chudě a nezajímavě.

Video z hraní

VERDIKT: Fanoušci série dostanou na cesty přesně to, na co jsou zvyklí z gaučových dýchánků u konzolové trilogie. Pro ostatní jde o solidní střílečku s fajn atmosférou, nápaditými zbraněmi a většinu času zábavnou hratelností.

Mortal Kombat VITA

Největší obava prakticky všech zasvěcených, pokud jde o Vitu, je recyklace již známého obsahu z jiných platforem. V praxi tak sice budete mít na své kapesní konzoli na cestách svoje oblíbené hry, ale žádný silný nový zážitek, nic svěžího. Přitom Gravity Rush dokazuje, že Vita je svěžích a strhujících her dokonale schopná. Nechme ale nářky nad recyklováním na chvíli stranou.

Vžijme se do kůže dlouholetého fanouška téhle série krvavých mlátiček jeden na jednoho. Ten bude pravděpodobně rád, že nejnovější re-imaginace slovutného Mortal Kombatu se dokázala smrsknout do kapesního provedení v plném rozsahu původní hry, včetně všech DLC přídavků (ano, dostavili se i Kratos nebo Freddy Kruger) a ještě přidat celou jednu zbrusu novou "Challenge Tower" s více než stovkou nových miniher, zaměřených buď právě na DLC postavy, nebo na rafinované hrátky s unikátními ovládacími mechanikami Vity. Tohle je prostě ultimátní edice této hry. A ano, pokud chcete spáchat pořádnou Fatalitu pomocí dotekové obrazovky, tuhle možnost si zde můžete zapnout.

Pokud se vám náhodou nový Mortal Kombat na velké konzoli vyhnul, pak vězte, že pomocí šikovného příběhového triku se zde postavy a události vrací zpátky v čase napříč celou sérií a kombinují tak všechno nejlepší z její bohaté historie. Kromě toho se také podařilo skvěle vybalancovat silné i slabé stránky všech postav, dostatečně odlišit jejich herní styl (ve většině případů) a nabídnout hráči více než hodinu nádherně béčkových filmových sekvencí, spojujících jednotlivé boje v hlavní kampani do stylové a zábavné jízdy. Široký záběr a náležitě krvavá prezentace sice dostávají na Vitě poněkud na frak v podobě méně detailních modelů postav (než v konzolovém originálu), ale toho si při té menší obrazovce zas tak moc nevšimnete a hra díky tomu běží na lahodně plynulých šedesáti záběrech za vteřinu.

Mortal Kombat pro VITA vyšel začátkem léta 2012 i jako krabicovka a stále stojí 1099 Kč.

Ovládání na dvojici analogových páček funguje dle očekávání zcela perfektně a tvůrci zvládli také implementaci online hraní na jedničku, takže kromě oné recyklace opravdu není moc co hře vytknout. Jde o vysoce kvalitní a dlouhodobou zábavu jak pro osamělé hráče, tak pro ty soutěžně laděné. Vlastně se ani nedivím, že pro hardcore fanoušky série jde o nejvýznamnější titul, který doposud na Vitě vyšel. Ostatně, díky stylové prezentaci a návykové hratelnosti tenhle kousek snadno strhne i příznivce mlátičkového žánru jako takového, stejně jako úplné herní nováčky.

Trailer

VERDIKT: Mortal Kombat je zpátky v nejlepší formě od devadesátých let. Fanoušek asi možnosti mít tuhle mimořádně objemnou edici hry v kapse neodolá. Ostatní by o ní určitě měli zauvažovat, obzvláště pokud ji na konzoli z nějakého důvodu minuli.

6 / 10

Mortal Kombat (1992)

Resistance NGP