Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

DOJMY z otevřené bety The Division 2

Více obsahu pro osamělé lovce.

Po nedávné privátní betě proběhla o uplynulém víkendu i otevřená beta jedné z nejočekávanějších her zimy. Do ní se jednoduše dostal kdokoli, kdo si v obchodě uPlay nebo Epic Store odkliknul, že chce hrát. Jelikož patřím k fandům původní The Division (recenze), přirozeně mě zajímalo, kam tato hra směřuje, zvlášť když bylo slíbeno, že dvojka nabídne více obsahu pro osamělé lovce.

Původní koncept online co-opu i PvP je samozřejmě plně zachován, ale důležité je sdělení, že singleplayer v The Division 2 půjde bez problémů hrát a lze v něm pohodlně dokončit hlavní kampaň. V jedničce to šlo sice taky, ale bylo to výrazně obtížnější. Navíc bude hra pro jednoho hráče funkční i v závěrečném obsahu, což také potěší, ale jak dobré to doopravdy bude, na to zřejmě odpoví až finální a ničím neosekaná verze hry. Obecné dojmy z bety jsou zatím takové, že se vlastně jedná o původní The Division bez převratných změn, ale ve výrazně odlišných kulisách.

Děj se totiž odehrává sedm měsíců po jedničce a herní lokací je tentokrát Washington D.C. Po sněhu a mrazu tu logicky není ani památky, protože venku praží letní sluníčko a všechno hraje zářivými barvami. Vizualizace opuštěných ulic má odpovídat delšímu časovém úseku od proběhlé apokalypsy. Mě třeba v prvním díle iritovaly stále blikající majáky odstavených policejních vozidel nebo sanitek. Chápal jsem, že tím měl být navozen pocit, že přicházíte do ulic bezprostředně po katastrofě, ale logiku to už moc nemělo, protože baterky aut by byly po pár hodinách kaput.

V The Division 2 je to krapet jiné. Ano, jsou tu opět tuny napytlovaných odpadků, jejichž význam mi stále uniká, ale jinak to působí o něco uvěřitelnějším dojmem. Puklinami v chodnících nebo na silnici je vidět prorůstající plevel a divoká zeleň.

Na druhou stranu pak narazíte i na takové zákoutí, kde to vypadá jako v The Last of Us a to už je zase moc přepálené. Vizuál je sice atraktivní, ale tohle se za pár měsíců normálně nestane. Jinak jsou ale v ulicích vidět sofistikovanější barikády a komunita NPC postav z řad obyvatel se zformovala do podoby místní domobrany, která v přestřelkách neplní roli cvičných terčů, ale umí se i aktivně bránit nebo vám pomáhat.

Celkově je letní Washington příjemná a pochopitelná změna a chápu záměr vývojářů, aby odlišení bylo patrné hned na první pohled. Jen ta mrazivá a ledová atmosféra mi minule přišla lepší. Zasněžený Manhattan prostě lépe zapadl do příběhu a podtrhl depresivní děj.

V oblasti hratelnosti se toho moc nezměnilo (alespoň v otevřené betě). Stále je tu pohled třetí osoby, své postavě se od prvních chvil snažíte shánět lepší výbavu, levelovat a odemykat nové dovednosti. Hodně věcí, které jste viděli v prvním díle, najdete i zde. Proč taky házet do koše něco, co fungovalo. Nicméně design misí mohl rozhodně být nápaditější.

Jedna z přístupných singleplayerových misí v hotelu se přesně držela klasického scénáře: vlítnout tam vstupní halou v přízemí, všechno vystřílet a postupně se schody nebo výtahy prokousat do finále na střeše budovy. Ovšem v tomto případě se do závěrečného boje, kde nefungovalo oživování a bylo nutné zlikvidovat bosse, zapojily na mé straně i NPC postavy, takže jsem neměl ty zástupy nepřátel na starost jen já sám. Možná je právě toto ten prvek, který má zpříjemnit hru pro jednoho hráče.

Watch on YouTube

Hodně se mi líbila i jedna z vedlejších misí, kdy jsem měl za úkol napadnout strategický bod na křižovatce ulic. Účelem bylo zpacifikovat opěrný bod nepřátel, vystřelit světlici a poté tento bod ubránit před novou vlnou nepřátel, dokud nedorazily spojenecké NPC posily, aby tento bod převzaly do správy. Podle všeho The Division 2 rozhodně nebude převratnou hrou, ale půjde o poctivé rozšíření původní jedničky o nové prostředí a doufejme, že náznaky z této bety jen potvrdí více zábavy pro hru jednoho hráče. Plná verze vyjde už 15. března pro PC, PS4 a X1.

Read this next