E3 DOJMY z multiplayeru Battlefield 4

Postřehy z půlhodiny v Śanghaji i o Commander módu.

  • Kolem zábran, které chránily 64 počítačů spojených pro totální masakr v Battlefield 4, jsem na výstavišti E3 chodil dva dny, než jsem měl konečně možnost si jít sám zahrát.

  • Naštěstí byl čas si prohlédnout, jak funguje staronový Commander mód, protože jsem samozřejmě nebyl jedním z pouhých dvou šťastlivců, kteří ho v takové velké bitvy mohli vyzkoušet.

  • Pamětníci druhého dílu budou v nohavicích velitele jako doma. Na první pohled viditelný rozdíl je, že Commander už není fyzicky přítomen na bojišti, ale sedí zabarikádovaný někde v ústředí, pije kafíčko a občas znuděně zadá nějaký úkol.

  • Pravdou je, že Commander má tentokrát více práce. Označuje pro spoluhráče důležité body nebo nepřátele, kteří jsou v rauši s killing streak, tedy dokázali zabít více jak pět protivníků v řadě.

  • Přesto si i z tepla domova může vystřelit a pocuchat nepřátelskému týmu fasádu skrze rakety tomahawk a bojové helikoptéry. Commander mi ve třetím díle chyběl a je skvělé, že DICE se stále snaží svou sérii vylepšovat nebo alespoň vracet prvky, které dříve vypustili, ale fanoušci je žádají zpět.

1
  • Před každým stojanem s hrou byl nejen kvalitní headset, podsvětlená klávesnice a myš, ale i Xbox One ovladač. Řekl jsem si, že za celou E3 nebudu mít dost času si dokonale Microsoftí zaoblený kus plastu osahat natolik, abych mohl takovou nabídku odmítnou. Vzal jsem tedy za vděk černému joypadu a vrhnul se do bitvy.

  • Kvůli nedostatku času jsem odmítl asi čtvrthodinovou instruktáž před začátkem zápasu, což se na vzápětí ukázalo býti velmi špatnou volbou.

  • Na velké mapě Siege of Shanghai jsem se okamžitě ztratil. Abych neztrácel čas, prostě jsem kliknul na náhodnou ikonku a objevil se na místě, které bylo vzdáleno od centra dění dobrých pár desítek vteřin. Protože na mě nikdo ze spoluhráčů v dopravních prostředcích nepočkal, musel jsem si dlouhou štreku poctivě odběhnout.

  • Alespoň jsem měl chvilku času na to si prohlédnout okolí. Grafika se od třetího dílu radikálně nezměnila. Vylepšení dočkaly pouze částicové efekty. Z každého místa proraženého kulkou se zvedne obláček, vzduchem létají zrnka prachu a pokud se vojákům na bojišti podaří zničit mrakodrap, část mapy na pár sekund zahalí hustá mlha, která se plynule rozplývá.

  • To má samozřejmě vliv na hratelnost, snížená viditelnost se dá skvěle využívat k nepozorovaným přesunům. Sám jsem se takhle jednou dostal za záda týpkovi, který decimoval celou naší skupinu a vysypal mu do zad zásobník. Sice jsem ho nezabil, ale aspoň rozhodil natolik, že ho mí parťáci vzápětí bez problémů dodělali.

  • Kromě Commander módu a dokonalejší vizuální stránky se od minule moc nezměnilo. Hrál jsem stále stejný mód Conquest, podobné jako vejce vejci jsou i třídy z nichž si lze vybrat, jen se mezi nimi trochu přesunuly určité zbraně. Například výbušniny C4 si od Assaulta vzal Recon.

  • Když jsem nakonec po pár minutách našel cestu do bitevní vřavy a po pěti smrtích v řadě bez jediného fragu odložil gamepad a začal hrát na klávesnici, tak jsem si užil klasickou hratelnost, na níž jsme u Battlefieldu zvyklí. Jezdil jsem v tanku, střílel z kulometu na obrněném člunu i transportéru. Dokonce jsem vyjel na střechu jednoho z věžáků a skočil z něj dolů. Jen abych zjistil, že netuším jakou klávesou se vytahuje padák a rozmáznul se na chodníku.

  • Když si zpětně promítám v paměti třicet minut hraní, musím uznat, že jsem zažil spoustu zajímavého. Skvělá zpráva je, že všechny ty události, které jsme viděli na EA konferenci nebyly naskriptované. Třeba jsem se lekl jako prase, když jsme si se soupeři v podzemí vyměňovali granáty a najednou mezi nás spadl tank. Bylo to proto, že v bojích předtím jsme poškodili sloupy, které drželi strop nad námi.

  • Užil jsem si i naháněnou s obrněným transportérem, který jsem dokázal vyřadit z provozu pouze granáty a střelbou, pochopitelně ne sám, ale s dalšími kolegy.

  • Zarazilo, že mi na hlavu spadla helikoptéra a nezabila mě. Zajezdil jsem si i na vodních skútrech kolem zříceného mrakodrapu. Vlajku, která byla předtím na jeho střeše, jsem musel tentokrát zabrat v sutinách.

  • Vlastně jsem za půl hodiny stihl spoustu zajímavého a ačkoliv je Battlefield 4 jen evolucí zavedené značky, určitě si naši pozornost zaslouží. Hra vyjde na přelomu října a listopadu nejprve na staré konzole a PC, později i na nextgen. Fanoušci týmových akcí, těšte se!

Toto je prototyp nového způsobu reportování Eurogameru z E3 s bezprostředními, téměř online zápisky z novinářských předváděček za zavřenými dveřmi na veletrhu v Los Angeles, který reaguje na zrychlenou dobu a požadavky čtenářů po co největší aktuálnosti - více o našem pokrytí E3

Reklama

Přeskočit na komentáře (11)

O autorovi

Pavel Oreški

Pavel Oreški

Redaktor

Čas s hrami už počítám na dekády, neodmítám žádný žánr, zajímá mě hratelnost a originalita.

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (11)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna