Přídavky pro Dragon Age

Vyplatí se stahovat Stone Prisoner a Warden's Keep?

Zároveň s vydáním Dragon Age: Origins (exkluzivní recenze) byly uvolněny i dva oficiální dodatky, které se dají za poplatek stáhnout. Nás zajímalo hlavně to, zda se jejich koupě vyplatí a co všechno navíc přináší.

Stone Prisoner

První přídavek je dodáván zdarma ke každé nově koupené verzi hry a jde aktivovat prostřednictvím kódu na této adrese. Jediné, co je k tomu potřeba, je EA účet. Pak stačí zavítat do nové lokace nazvané Sulcherův průsmyk a odtamtud již vede cesta do malebné vesnice Honnleath. Ta by působila dojmem klidného venkova s několika větrnými mlýny v okolí, nebýt zlověstné přítomnosti zplozenců. Děj se tu točí okolo uvězněného golema Shale (s tím se pojí jedno překvapení), kterého můžete později osvobodit a využívat jako plnohodnotného společníka.

Proběhnutí tajemného sklepení, kam záhy po vyčištění venkovní části sestoupíte, sice zabere zhruba jen jednu hodinu, ale samotná přítomnost golema v partě je během dalších dobrodružství a bojů přímo k nezaplacení. Umí totiž zastat mnoho rolí – funguje buď jako tank či tvrdý válečník, dokáže po nepřátelích házet obrovské kameny nebo ztvrdne na místě a v tomto režimu dodává ostatním různé bonusy.

Vzhledem k jeho kamenné povaze sice nemůže nosit brnění ani zbraně, místo nich však využívá barevné krystaly různých vlastností, takže o drobné úpravy jeho vzhledu také nepřijdete. Shale je i zdrojem mnohých vtipných momentů - ať už jde o chorobnou nenávist ke slepicím nebo o neustálé oslovování ostatních bytostí středním rodem.V Hlubokých cestách má i pár pěkných osobních questů a celkově je velmi platným členem vaší družiny.

Warden’s Keep

Druhým rozšířením nabízeným za 7 dolarů (v našich končinách za 6,51 euro) je oblast nazvaná Vojenský vrch. Do ní vede quest, jenž v hlavním táboře zadává Levi Dryden. Pořídit se dá buď pomocí kódu (ten je ale přikládán pouze k digitální verzi hry) nebo jej lze koupit - v menu vlastního obsahu klikněte na možnost Koupit body, v prohlížeči si přes kreditní kartu či Paypal pořiďte 560 Bioware bodů a za ně si pak kýžený obsah stáhněte.

Samotná pevnost vypadá z venku úchvatně – zasněženému vrcholku hory dominují vysoké kamenné zdi a všude je plno nemrtvých. Vaše kroky sem tam přerušují vize minulých událostí, jež osvětlují, co se tehdy během vzpoury v bývalém útočišti šedých strážců vlastně stalo. V duchu původní hry jste pak v závěru postaveni před nelehké rozhodnutí a je jen na vás, jak se k němu postavíte.

Každé povolání tu může během děje získat dvě nové schopnosti krve a zároveň posbírat docela pěknou výbavu. Po splnění hlavního úkolu se také zpřístupní truhla na přebytečné věci, které se vám do inventáře už nevejdou. Tato vymoženost se ovšem dá díky jednomu z vývojářů odemknout i bez zakoupení tohoto modulu - stačí stáhnout tento soubor a poté postupovat dle daných instrukcí. Jedno z hlavních lákadel tak trochu ztrácí svou hodnotu a vzhledem k tomu, že tu nenajdeme ani slibovanou novou základnu, dalo by se to od autorů považovat za menší podvod na hráče.

Nabízí se také otázka, zda ony čtyři lokace a zhruba 2-3 hodiny, které jejich dohrání zabere, nejsou za oněch cca 150 korun (což zhruba odpovídá ceně jednoho lístku do kina) v porovnání s délkou původního příběhu málo. Zvlášť, když se hrad samotný po splnění hlavního úkolu uzavře a přístupná zůstane pouze venkovní lokace, kde se nachází obchodníci s užitečnou výstrojí. Za sebe však mohu říct, že jakkoliv byl Vojenský vrch sice kratší, než jsem čekal, rozhodně pro mě nebyl zklamáním. Oba přídavky jinak jsou rovnou v češtině.

A tím není ani pro samotné autory, dokázal již totiž vydělat více, než milión dolarů. Před několika dny se navíc objevily zprávy o dalším chystaném rozšíření Návrat do Ostragaru a vše nasvědčuje tomu, že se Bioware tohoto prodejního modelu bude držet i nadále. Zvládnou-li autoři tyto stažitelné balíčky vydávat pravidelně a nastaví-li jimi vysokou kvalitativní laťku pro dodatky vytvářené hráči, mohla by být budoucnost Dragon Age velmi slibná. Nehledě na věc, co bude oznámena příští měsíc...

Všech 20 obrázků z přídavků ve vysokém rozlišení v galerii.