If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Killzone 3

Už žádné rendery, nýbrž tři hratelné ukázky.

Guerrilla Games začátkem týdne ohlásilo třetí pokračování úspěšné PlayStation série Killzone. Protože si v případě minulého dílu lehce pošramotili reputaci předrenderovaným trailerem, který nereflektoval samotnou hru, rozhodli se dokázat, že nyní jednají na rovinu. Pozvali proto Eurogamer, aby mu ukázali, jak hra v současné době vypadá přímo v pohybu. Jaké novinky nás čekají? Jaké jsou dojmy z 3D? V čem se tvůrci rozhodli vyslyšet fanoušky? Nebo do jakých prostředí mimo rozstřílené baráky se za rok podíváme?

Přes všechny oznámené změny působí úvod prvního předváděného levelu silně povědomě. Parťáci Sev a Rico přilétají do záběru na známém výsadkovém vznášedle Intruder. V zuřící sněhové bouři vynikají všudypřítomné grafické efekty. Od sněhu, vodních vln, až po odlétající nábojnice. A je znát, že se hra chystá opravdu nabídnout očekávanou velkolepou podívanou.

Před námi se otevírá výhled na několik vrtných plošin patřících nepřátelským Helghastům. Na jedné z nich je v zajetí držen kapitán Narville. Na první pohled oceníte rozlohu nových levelů, které jsou až desetkrát větší než v minulém dílu. Samozřejmě ne celá plocha je dostupná a valná část slouží jen jako kulisy. Ale tyto epické kulisy umožňují opravdu obří rozhled. Jde o příjemnou změnu proti trochu klaustrofobnímu Killzone 2.

Kamera se přepíná do pohledu z vlastních očí, Sev bere do rukou minigun, rozpoutává na nejbližší plošině peklo a nepřátelé v panice zabírají obranné pozice. Brzy mou pozornost upoutají jasné modré nosné trubky. Pár krátkých dobře mířených dávek ze zbraně a celá konstrukce se v plamenech hroutí do ledového moře. Intruder odlétá pronásledován nepřátelskou stíhačkou, po chvíli ovšem končí sestřelen protiletadlovou střelou a následnou havárií první ukázka končí.

Zbývá zdůraznit, že celá scéna byla hratelná, ne pouze neinteraktivní animačka. I když plná skriptovaných událostí, ovládání jsem měl celou dobu ve svých rukou. Fanoušky druhého dílu údajně silně mrzelo, že se těchto pasáží nemohli aktivně účastit. A je příjemné vidět, že jim Guerrilla Games vycházejí vstříc.

V druhé ukázce se Sev a Rico sbírají ze země po havárii výsadkového vznášedla, které bylo sestřeleno a havarovalo na jedné z blízkých plošin. Alpha Squad opět zasedá za miniguny a rychle se vypořádává s první vlnou odporu. Munice ovšem po chvíli dochází a do hry vstupuje stará dobrá automatická puška.

Tato část hry silně připomínala hratelnost předchozího dílu a jeho souboje v lineárních ulicích. V jednu chvíli dostávám na frak a v oblaku rudé mlhy se klátím k zemi. Naštěstí přispěchal Rico a pomohl mi zpět na nohy. V tuto chvíli si uvědomuji, že souboje jsou mnohem méně předvídatelné. Otevřenější prostředí dává nepřátelům větším prostor k manévrování a je nutno se mít neustále na pozoru, protože jsou schopní mi vpadnout do zad.

Find out how we conduct our reviews by reading our review policy.

Tagged With

Comments

More Recenze

Latest Articles