If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

E3 DOJMY z Total War: Warhammer 2

Jak kampaň zkouší něco nového.

Nedávno jsem odehrál pár bitev ze zářijového Total War: Warhammer 2 (Alza.cz), ve kterých jsem dovedl armádu Ještěráků k vítězství proti pár mágům vznešených elfů, kteří si zahrávali (jaké to překvapení) s magickými ruinami, jež byly nad jejich chápání. Dost mě to bavilo a už se těším, až budou venku záběry s ukázkou ze hry.

Prozatím jsem si řekl, že by mohlo být užitečné si hezky rozebrat všechno, co jsme se dozvěděli při návštěvě u vývojářů z Creative Assembly. Přestože bylo fajn ovládat v těchto bitvách zcela novou rasu, kromě soupisky jednotek se tento zážitek dost podobal předchozímu dílu. Svěžích novinek se totiž dočkáme spíš na mapě kampaně.

Jo, a taky jsem se pokusil získat potvrzení čtvrté herní rasy, což budou zcela jasně skaveni. Dozvěděl jsem se tohle: „Čtvrtá rasa ještě nebyla ratifikována," řekl manažer komunikací Al Bickham. Ratifikována. On doopravdy řekl ratifikována. Ani nevím, o co se tu ještě snažím. Končím.

Pojďme si popovídat o pozdější fázi hry

I když můžete vyhrát kampaň standardním způsobem ala Total War tak, že porazíte ostatní rasy na mapě, Warhammer 2 má i alternativní úkol, o kterém můžete přemýšlet.

„Je to zajímavý experiment," vysvětluje Bickham. „Pozdní fáze hry teď může být velmi napínavá i bez toho, že vám bude patřit půlka mapy, kterou nabarvíte na svou barvu, a budete vědět, že na vás nikdo nemůže." Každá ze čtyř ras má ambice buď stabilizovat, anebo narušit magický vír, kterému se říká velký vortex, takže musí dokončit řadu rituálů v různých kontinentech Nového světa.

Počítačem ovládané rasy budou o tento cíl usilovat také, stejně jako hráč, což znamená, že můžete kampaň dost dobře prohrát, i když budete mít největší armádu ve hře. Bude nesmírně důležité každý tah hlídat, co s vortexem provádějí vaši sousedé, a podle rozhraní prý bude zcela jasné, kdo je momentálně ve vedení.

Také by mělo být v plánu jakési velké finále, když se jedna rasa začne blížit vítězství. Řekl nám, že poznáme, když s vortexem začne někdo manipulovat. Představuju si, že to bude zahrnovat relativně velkou bitvu. To jen tak hádám. „Pozdní fáze je opravdu velká věc," říká ředitel vývoje Ian Roxburgh. „Změní celou atmosféru hraní kampaně."

Legendární lordi a počáteční pozice

V prvním díle Total War: Warhammer se výběr legendárního lorda točil jen kolem rozhodnutí, se kterým hrdinou chcete začínat kampaň. Kromě toho, jaká jednotka povede vaši první armádu a které schopnosti si může odemknout, se nic moc nemění.

Ve Warhammer 2 je to ale jinak. Každá rasa nabízí na výběr ze dvou legendárních hrdinů a ti mají zcela jinou počáteční pozici. Pokud třeba hrajete za vznešené elfy, můžete si vybrat prince Tyriona a začít kampaň s městem Ulthuan, kolem kterého jsou další frakce vznešených elfů, anebo si vyberete jeho bratra Teclise a ocitnete se na zcela jiném kontinentu. Tyto dvě kampaně se samozřejmě budou hrát velmi odlišně, protože se kvůli tomu změní vaše počáteční cíle, nepřátelé i spojenci.

„V podstatě to znamená, že máme čtyři nové hratelné rasy, ale je tu osm jedinečných frakcí," řekl Roxburgh. Zajímavé je, že legendární lord, kterého si nevyberete, se bude i tak nacházet na mapě kampaně a povede zcela oddělenou frakci. Pokud si ho budete chtít najmout, budete potřebovat mazanou diplomacii a nakonec uzavřít konfederaci.

Kroq-Gar jezdí na velkém dinosaurovi. Kroq-Gar je borec.

Rasy Starého světa

Kromě vznešených elfů, temných elfů, Ještěráků a dosud neratifikovaných ras zde najdete i starosvětské rasy z Warhammer 1, které v Novém světě sehrají svou roli. Tyto frakce nebudou usilovat o ovládnutí velkého vortexu, ale budete s nimi moct interagovat jako s kteroukoliv jinou rasou - ať už prostřednictvím světů, nebo diplomacie.

Bylo nám řečeno, že spousta příkladů této interakce se nachází v samotné historii světa, například když starosvětské rasy třeba jako Impérium vysílají expediční jednotky do Nového světa. Creative Assembly si při vytváření příběhu Warhammer nemuseli ani moc vymýšlet, řekl Roxburgh.

Odpadlické armády

Jo, tak tohle je opravdu vzrušující! Na mapě kampaně Warhammer 2 se budou nacházet armády složené z jednotek z různých ras, se kterými se budete muset vypořádat, než začnou ohrožovat vaše osady. Tohle tu ještě nebylo.

„Je to zajímavý kampaňový mechanismus," říká Roxburgh. „Ale také generuje spoustu úžasných bitev, které byste jinak obvykle neviděli." Tyto armády také mají dávat smysl z hlediska historie, jak jsme slyšeli. Roxburgh popsal jeden svůj oblíbený příklad o jednom gobliním mistru bestií, který sbíral tvory ze všech ras a svedl je pod svou kontrolu. Jinde se zase hra inspirovala bandou žoldáků či jednotkami povstalců.

Tak či tak z toho koukají opravdu jedinečné bitvy. Ptal jsem se, jestli něco podobného uvidíme i v samotných Vlastních bitvách. „Podíváme se na to!" slíbil Roxburgh.

Vznešení elfové

Jak jsme viděli v prequelu, různé rasy ve Warhammer 2 chtějí nabídnout velmi odlišný herní styl, co se týče boje i pohybu na mapě kampaně.

Vznešení elfové mají ve svých fešných rukávech pár triků, zejména když přijde na zahraniční politiku. Zpravidla platí, že jakmile začnou obchodovat s jinou frakcí, získají výhled na všechno, co tato frakce ovládá. Tuto informaci většinou sdílejí jen spojenci.

Také mají svou vlastní měnu, které se říká vliv. Ten generují agenti na mapě kampaně nebo ho můžete získat vyřešením politických dilemat, která se čas od času objeví. Vliv pak můžete použít na změnu vztahů mezi různými vzdálenými frakcemi. Začínají být temní elfové a Ještěráci příliš velcí kámoši? Můžete s tím něco udělat.

Z této bitvy toho uvidíme víc už za pár týdnů.

Ještěráci

Z Ještěráků jsme toho na mapě kampaně neviděli tolik jako ze vznešených elfů (a z temných elfů jsme bohužel neviděli vůbec nic!), ale známe jejich dva legendární lordy: Lord Mazdamundi a Kroq-Gar.

Ti, kteří znají příběh Warhammer Fantasy, už určitě slyšeli o Geomantic Web, působivému matrixu přírodní energie, která se rozlévá po Novém světě i mimo něj. Chrámová města Ještěráků se v rámci této sítě staví na konkrétních místech moci. Když ve Warhammer 2 budete tato chrámová města ovládat, získají vaši Ještěráci značné bonusy, zejména pokud tato města budou napřímo propojená.

„Pokud budete mít toto hlavní město a vylepšíte řetězec dané budovy," vysvětluje Roxburgh, „posílíte své vazby na ostatní města. Pokud dvě vylepšená města propojíte, budou fungovat na vyšší úrovni."

To se odráží pomocí přikázání, která se vám odemykají s tím, kolik měst máte propojených. Na rozdíl od přikázání u ostatních ras (menší navýšení růstu jednotek, příjmu atd.) mají mít větší dopad.

Zabírání osad

Možná je to drobnost, ale hodí se to vědět, pokud se vám nelíbilo, jak to fungovalo v minulém díle. Ve Warhammer 2 si může každá rasa zabrat každé město na mapě. Vzhledem k tomu dávají některá města větší smysl než jiná podle toho, co daná rasa potřebuje.

Pokud zaberete města, která jsou označena jako nevhodná, znevýhodní vám to růst jednotek a veřejný pořádek, ale ano, pokud budete chtít, můžete celou mapu obarvit na svou barvu.

Velká (větší) kampaň

Jednou z těch nejlákavějších funkcí ve Warhammer 2 je způsob, jakým plánuje spojit mapy kampaně z obou her do odlišného režimu. Ptal jsem se Creative Assembly, jestli už tomuto typu kampaně vybrali název, ale zdá se, že na tom ještě pracují. „Mega kampaň? Kombinovaná kampaň? Ještě na tom děláme," řekl Bickham.

„Řeknu to na rovinu," navázal Roxburgh. „Zatím netrávím čas tím, že bych přemýšlel nad tím, jak tomu budeme říkat. Věnuju se totiž tomu, jak to bude fungovat."

Ještě pořád nevíme jistě, jak bude tahle kampaň fungovat, ale víme, že v ní bude ze všeho nejdůležitější sandboxová hratelnost. Proto v této verzi hry nebudou figurovat vítězné podmínky jako velký vortex. Creative Assembly očekávají, že tím položí nový základ toho, jak by se měl Total War: Warhammer hrát.

Find out how we conduct our reviews by reading our review policy.

Comments

More Recenze

Latest Articles