Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Znovuoznámení The Bureau: XCOM Declassified na srpen

Co se na akci s ufouny změní? + obrázky, filmeček, info.

Take 2 dodrželi svůj slib z z virálky z bicyklem a dnes ráno navázali na vábení z minulé soboty oficiálním znovuoznámením střílečky XCOM, které se po několik let potýkala s problémy a odklady kvůli nepříliš dobrým dojmům z E3 2011.

Takže hra se nyní jmenuje The Bureau: XCOM Declassified, což potvrzuje domněnky čerpající z registrace stejnojmenné domény výrobcem. Namísto dříve zamýšlené first-person střílečky půjde nově o týmovou third-person akci, opět jak se spekulovalo.

Vývoj navzdory četným potížím zůstal v australském studiu 2K Marin (hlavní autoři BioShock 2) a jejich dílo vyjde již letos 23. srpna pro PS3, X360 a PC jako krabicovka za plnou cenu (v USA 60 dolarů). První dva obrázky a obal nové podoby hry, nezvykle poskytnuté médiím pouze v nižším rozlišení, doplňuje dobový živý filmeček níže, raději bez záběrů z hraní.

Příběh hry se nijak nezměnil, pořád zůstává zasazen do roku 1962 uprostřed studené války, kdy se chopíte americké tajné organizace The Bureau. Původně byla zrozena k operacím namířeným proti Sovětskému svazu, ale s invazí mimozemšťanů na Zem mění své cíle. Speciální agent William Carter musí čelit dosud nevídané výzvě, když vede tým pomocníků v boji lidstva o přežití. Přičemž se však při boji ve veřejných prostorech zoufale snaží o utajení existence cizáků, aby nevypukla celosvětová panika a chaos na ulicích, což skýtá zajímavé možnosti pro vyprávění příběhu o vládní konspiraci během prezidentování JFK i heroických hrdinech, kteří se při plnění zadání nezastaví před ničím.

Pro hratelnost má být v restartované podobě novinkou to, že upravená third-person kamera navozuje větší prostorový přehled na bojišti a rovněž dovoluje plynulé přechody do Carterových výjimečných schopností systému Battle Focus. Taktická third-person rovina prý vyžaduje po hráčích přemýšlení a plánování, čímž je věrná duchu strategické série XCOM od jiných tvůrců, stejně jako cílením na skupinu hardcore hráčů a shodnou atmosférou.

Bohužel z pouhých textových slibů v tiskové zprávě a bez názorné demonstrace si zatím nedokážeme představit, jak to bude nově fungovat v praxi. Na tahy jako loňský bratříček Enemy Unknown to nebude, vše tu bude probíhat v reálném čase včetně rozdělování úkolů kolegům, ale podobnost se tu najde. The Bureau si totiž od strategie vypůjčila její základní prvky - tým, taktika, nástroje, technologie a teror (v angličtině všechny začínají na T pro podtržení slova taktika) - a chce je před vás předhodit novým způsobem.

This article contained embedded media which can no longer be displayed.

Prezident Take 2 hovoří o "chytrém, poutavém a vyzývavém stylu, který doslova nutí hráče k taktickému uvažování". Kreativní ředitel z 2K Marin dodává, že tvrdě pracovali na zdůraznění základních prvků XCOMu, jako je rozhodování či permanentní (nevratná) smrt týmových parťáků, což prý ze hry udělá unikátní third-person akci, jaká tu ještě nikdy nebyla.

Zakládají si také na myšlence permanentních konsekvencí, kdy jste posledním článkem obrany a každý váš příkaz může být klíčový v balancování mezi přežitím lidstva a jeho vyhubením. Důsledkům svých činů tu prostě neuniknete. Úspěšnými hráči se stanete jen tehdy, pokud budete v týmu spolupracovat (byť co-op s kamarády absentuje). Musíte proto v boji definovat zásadní cíle pro celou vaši jednotku, krýt se za překážkami mezi střelbou, napadat z boku a rozdělovat kolegům speciální síly nasbírané za body během hraní kampaně.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

XCOM

PS3, Xbox 360, PC

Related topics
About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments